біологія 5 к-п (09.11), 5 МСТУ урок № 33
Урок № 33
Тема програми: Обмін речовин і перетворення енергії.
Тема уроку: Значення питної води для збереження здоров’я людини.
Забруднення навколишнього
середовища відходами промислових і сільськогосподарських підприємств,
нераціональне використання природних ресурсів призводять до екологічних катастроф: обміління річок і озер, ерозії земель, вимирання тварин і зникнення рослин, порушення озонового шару Землі.
Відомо, що здоров’я людей на 20 % залежить від умов навколишнього
середовища.
Т ому, змінюючи навколишнє середовище, люди повинні дбати про екологічну
безпеку — безпечну взаємодію з довкіллям. Щоб зберегти природу,
зменшити шкідливий вплив промисловості та сільськогосподарських
підприємств на здоров’я, люди:
❖ висаджують ліси;
❖ очищають водойми;
❖ створюють систему
заповідників, заказників і національних парків;
❖ захищають види рослин
і тварин, що зникають;
❖ впроваджують
виробництва, що не шкодять природі, зокрема використовують фільтри для
зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу, очищення стічних вод тощо;
❖ поширюють екологічні
знання.
Питна вода і здоров’я
Люди використовують воду для пиття і приготування їжі, миття, прання і
прибирання, у промисловому та сільськогосподарському виробництві. Зростання
потреб у воді призводить до значного зменшення водних ресурсів. Але найбільше
водні ресурси планети потерпають від забруднення.
Джерела забруднення води
Забруднена вода істотно впливає на здоров’я людини.
_Пам’ятай!_
Питна
вода має бути прозорою, без кольору, без запаху і присмаку. З крана з гарячою
водою тече не питна, а технічна вода, тому для пиття і приготування їжі слід
набирати холодну воду.
Якщо
з крана тече каламутна вода або з неприємним запахом, імовірно, вона забруднена
хвороботворними мікроорганізмами. Таку воду пити не можна.
Щоб
поліпшити якість питної води, її можна очищувати вдома, наприклад спеціальними
пристроями. Унаслідок кип’ятіння вода стає м’якша, а бактерії, віруси, яйця
глистів гинуть. У профільтрованій воді менше механічних забруднювачів і хлору,
вона прозоріша і смачніша. Можна користуватися також фасованою водою
в бутлях.
Д/З. вивчити опорний конспект, виконати ситуаційні завдання
Що порадите підліткам у наведених ситуаціях? Як діятимете ви?
1. Підлітки п’ють воду з водойми біля поля.
2. На підприємстві сталася аварія, річка поблизу населеного пункту забруднена. Але хлопці будь-що-будь вирішили купатися.
3. Дівчата вирішили готувати їжу, але не звернули уваги, що з крана тече вода жовтуватого кольору.
4. Після аварійного викиду стічних вод у водоймі багато риби спливло на поверхню. Компанія підлітків вирішила зварити юшку із цієї риби.
Комментарии
Отправить комментарий