біологія 5 к-п (09.11), 5 МСТУ урок № 33

Урок № 33

Тема програми: Обмін речовин і перетворення енергії.

Тема уроку:  Значення питної води для збереження здоров’я людини. 


   Забруднення навколишнього середовища відходами промислових і сільськогосподарських підприємств, нераціональне використання природних ресурсів призводять до екологічних катастроф: обміління річок і озер, ерозії земель, вимирання тварин і зникнення рослин, порушення озонового шару Землі.

   Відомо, що здоров’я людей на 20 % залежить від умов навколишнього середовища.

Т     ому, змінюючи навколишнє середовище, люди повинні дбати про екологічну безпеку — безпечну взаємодію з довкіллям. Щоб зберегти природу, зменшити шкідливий вплив промисловості та сільськогосподарських підприємств на здоров’я, люди:

   висаджують ліси;

   очищають водойми;

   створюють систему заповідників, заказників і національних парків;

   захищають види рослин і тварин, що зникають;

   впроваджують виробництва, що не шкодять природі, зокрема використовують фільтри для зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу, очищення стічних вод тощо;

   поширюють екологічні знання.

                           Питна вода і здоров’я

   Люди використовують воду для пиття і приготування їжі, миття, прання і прибирання, у промисловому та сільськогосподарському виробництві. Зростання потреб у воді призводить до значного зменшення водних ресурсів. Але найбільше водні ресурси планети потерпають від забруднення.

Джерела забруднення води 

Забруднена вода істотно впливає на здоров’я людини.

_Пам’ятай!_

    Питна вода має бути прозорою, без кольору, без запаху і присмаку. З крана з гарячою водою тече не питна, а технічна вода, тому для пиття і приготування їжі слід набирати холодну воду.

    Якщо з крана тече каламутна вода або з неприємним запахом, імовірно, вона забруднена хвороботворними мікроорганізмами. Таку воду пити не можна.

     Щоб поліпшити якість питної води, її можна очищувати вдома, наприклад спеціальними пристроями. Унаслідок кип’ятіння вода стає м’якша, а бактерії, віруси, яйця глистів гинуть. У профільтрованій воді менше механічних забруднювачів і хлору, вона прозоріша і смачніша. Можна користуватися також фасованою водою в бутлях.


 Д/З. вивчити опорний конспект, виконати ситуаційні завдання

Що порадите підліткам у наведених ситуаціях? Як діятимете ви?

1.    Підлітки п’ють воду з водойми біля поля.

2.    На підприємстві сталася аварія, річка поблизу населеного пункту забруднена. Але хлопці будь-що-будь вирішили купатися.

3.    Дівчата вирішили готувати їжу, але не звернули уваги, що з крана тече вода жовтуватого кольору.

4.    Після аварійного викиду стічних вод у водоймі багато риби спливло на поверхню. Компанія підлітків вирішила зварити юшку із цієї риби.












Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Біологія, 3 курс, ДКР

біологія 5 к-п (26.10), 5 МСТУ урок №23

пекар 13 9 к-п