біологія 6 кравців, 18.01.21, урок № 2

 Урок № 2

Тема прогами: Вступ.

Тема уроку: Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок.

                                Опрацювати теоретичний матеріал

             Завдання уроку

1. Дізнатись, які є рівні організації живої матерії.

 2. За допомогою яких методів вивчається біологія.

Рівні організації живої матерії – це відносно гомогенні (одноманітні) біологічні системи, для яких характерний певний тип взаємодії елементів – просторовий і часовий. Розрізняють такі рівні організації:

·                    Молекулярний

·                    Клітинний

·                    Тканинний

·                    Органний

·                    Організмовий

·                    Популяційно-видовий

·                    Екосистемний

·                    Біосферний

Молекулярний рівень – вивчення білків, нуклеїнових кислот та інших речовин, їх роль в життєдіяльності клітин. На цьому рівні відбуваються кодування й передавання спадкової інформації, обмін речовин та енергії.

Клітинний рівень вивчає клітину – структурно-функціональну одиницю всього живого.

На організмовому рівні вивчають особину – організм (одно- чи багатоклітинний) як єдине ціле, елементарну одиницю життя, характерні риси його будови, фізіологічні процеси та їх нейрогуморальну регуляцію, механізми забезпечення гомеостазу й адаптації.

На популяційно-видовому рівні вивчають чинники, які впливають на чисельність і динаміку генетичного складу популяцій, визначають дію елементарних еволюційних чинників: мутацій, міграції та дрейфу генів, природного добору.

На екосистемному рівні провідними є проблеми, що стосуються взаємозв’язків організмів у біоценозах, умов, від яких залежить чисельність їх популяцій і біопродуктивність біоценозів, роль впливу людини на збереження біорізноманіття.

Біосферний рівень організації – система вищого порядку, що відображає взаємодію всіх елементів екосистем і процеси, які відбуваються в геологічних оболонках планети, пов'язаний з ними колообіг речовин у природі.


Методи біологічного дослідження


  Емпіричні                                                                               Теоретичні

Емпіричні: спостереження (описове, порівняльне) та експеримент.

Теоретичні: моделювання та математична обробка.

Емпіричні методи – застосовують, вивчаючи об’єкти в природних умовах та визначаючи їхні властивості. Під час спостереження реєструють природній хід процесу, а під час експерименту втручаються в сам процес. Методом спостереження є моніторинг – дає змогу визначати стан і прогнозувати можливі зміни певних об’єктів та аналізувати можливі наслідки цих змін.

Експерименти є натурні (в природних умовах) та лабораторні (в спеціально створених умовах).

Теоретичні дослідження безпосередньо не пов’язані з об’єктами вивчення. При цьому вивчають фізичні або математичні моделі природних об’єктів, уявлення про них. Математична обробка даних допомагає опрацювати велику кількість інформації та встановити певну закономірність.

 Домашнє завдання: опрацювати §1 підручника; у зошит відповіді на запитання:

1.Що вивчається на клітинному рівні?

2.На якому рівні вивчаються білки та нуклеїнові кислоти?

3.Який рівень є найвищим?

4.Що таке спостереження?

5.Які є теоретичні методи наукового дослідження?

 

 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Біологія, 3 курс, ДКР

біологія 5 к-п (26.10), 5 МСТУ урок №23

пекар 13 9 к-п