Біологія 5 МСТУ, 21.10.21, урок №20

 Урок №20

Тематичне оцінювання за темою «Адаптації».

11 клас

Варіант – 1

І рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

Закінчити речення

1.Пристосування споріднених організмів до різних умов існування – це …..

2.Структури або органи, адаптивне значення яких було втрачено у процесі еволюції, можуть залишатися у вигляді ….

Виберіть одну правильну відповідь

3.Який абіотичний фактор обмежує поширення життя в океані

а)атмосферний тиск;       б)радіаційний фон;     

в)освітленість;                 г)наявність мікроелементів; 

4.Здатність наслідувати забарвлення та форму добре захищених організмів це:

а)мімікрія;        б)демонстрація;          в)криптизм;          г)мімезія.

5.Стан організму, при якому відсутні помітні прояви життєдіяльності, називається:

а)анабіоз;     б)фотоперіодизм;       б)симбіоз;      г)адаптація.

6.Яку екологічну групу складають мешканці Світового океану:

а)ксерофіти;      б)гідробіонти;       в)сукуленти;       г)кріофіли.

ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 1,5 бала)

Виберіть правильні відповіді, може бути одна і більше.

7.Виберіть представників водного середовища існування:


а)  

б

    

в)  

    
г)


 д)

8.Виділіть тварин – поліфагів:

а)панда;          б)річковий рак;          в)сіра ворона;    

г)білий ведмідь;              д)руда лісова мурашка;   

ІІІ рівень (правильна відповідь – 2 бала)

9.Встановіть відповідність між середовищами життя та їхніми представниками

 

Середовище існування

 

Представники

1

Грунтове

А

Аскарида, вухерерія, язикова мокриця

2

Наземно-повітряне

Б

Панцирні кліщі, вовчок, личинка хруща

3

Гостальне

В

Губки, форамініфери, червона водорість кораліна

4

Водне

Г

Жук чорнотілка, лисиця фенек, верблюжа колючка

 

10. Перелічіть основні властивості адаптацій.

ІV рівень (правильна відповідь – 2 бали)

11.Що спільного та відмінного між паразитизмом і коменсалізмом?

 

 

 

Тематичне оцінювання за темою «Адаптації».

11 клас

Варіант –2

І рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

Закінчити речення

1.Спадково визначена здатність організмів до нових або змінених умов середовища – це ….

2.Явище повернення ознак притаманних предкам, називається ….

Виберіть одну правильну відповідь

3.Явище, коли забарвлення і поведінка тварин роблять їх помітними на тлі довкілля має назву …

а) а)мімікрія;       б)демонстрація;       в)криптизм;       г)мімезія.

4.Визначте абіотичний екологічний фактор:

а)атмосферний тиск;   б)вирубування лісів;   

в)мутуалізм;                 г)конкуренція.

5.Мешканцями грунтів є :

а)ксерофіти;       б)термофіли;       в)гідробіонти;         г)лишайники.

6.До складу нектону входять організми, які мешкають:

а)у товщі води;          б)на поверхні грунту і в його товщі, на дні водойм;

в)здатні до активного пересування у товщі води;     г)у повітрі.

ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 1,5 бала)

Виберіть правильні відповіді, може бути одна і більше.

7.Виберіть тварин, яким характерний пасивний шлях формування адаптацій до умов існування.

а)

    
б)


  в)

      г)

д)

8.Виберіть екологічно непластичні види:

а)єнот-полоскун;               б)коала;            в)карась сріблястий;

г)гусениця метилика полікнеса;               д)річковий рак.

ІІІ рівень (кожна правильна відповідь – 2 бала)

9.Встановіть відповідність між екологічними групами гідробіонтів і їхніми представниками

 

Екологічні групи

 

Представники

1

Бентос

А

Клопи-водомірки, личинки комарів

2

Нектон

Б

Молюск дрейсена, губки

3

Перифітон

В

Форамініфери, коралові поліпи

4

Нейстон

Г

Кашалот, кальмари

 

10.Які ви знаєте стратегії адаптацій організмів до середовища мешкання?

ІV рівень (правильна відповідь – 2 бали)

11.Поясніть у чому суть адаптивного компромісу?

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Біологія, 3 курс, ДКР

біологія 5 к-п (26.10), 5 МСТУ урок №23

пекар 13 9 к-п