Біологія 97 тракт., 29.10.21, урок №33
Урок № 33
Тема програми: Обмін речовин і перетворення енергії.
Тема уроку: Значення питної води для збереження здоров’я людини.
Забруднення навколишнього середовища відходами промислових і сільськогосподарських підприємств, нераціональне використання природних ресурсів призводять до екологічних катастроф: обміління річок і озер, ерозії земель, вимирання тварин і зникнення рослин, порушення озонового шару Землі.
Відомо, що здоров’я людей на 20 % залежить від умов навколишнього середовища.
Т ому, змінюючи навколишнє середовище, люди повинні дбати про екологічну безпеку — безпечну взаємодію з довкіллям. Щоб зберегти природу, зменшити шкідливий вплив промисловості та сільськогосподарських підприємств на здоров’я, люди:
❖ висаджують ліси;
❖ очищають водойми;
❖ створюють систему заповідників, заказників і національних парків;
❖ захищають види рослин і тварин, що зникають;
❖ впроваджують виробництва, що не шкодять природі, зокрема використовують фільтри для зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу, очищення стічних вод тощо;
❖ поширюють екологічні знання.
Питна вода і здоров’я
Люди використовують воду для пиття і приготування їжі, миття, прання і прибирання, у промисловому та сільськогосподарському виробництві. Зростання потреб у воді призводить до значного зменшення водних ресурсів. Але найбільше водні ресурси планети потерпають від забруднення.
Джерела забруднення води
Забруднена вода істотно впливає на здоров’я людини.
_Пам’ятай!_
Питна вода має бути прозорою, без кольору, без запаху і присмаку. З крана з гарячою водою тече не питна, а технічна вода, тому для пиття і приготування їжі слід набирати холодну воду.
Якщо з крана тече каламутна вода або з неприємним запахом, імовірно, вона забруднена хвороботворними мікроорганізмами. Таку воду пити не можна.
Щоб поліпшити якість питної води, її можна очищувати вдома, наприклад спеціальними пристроями. Унаслідок кип’ятіння вода стає м’якша, а бактерії, віруси, яйця глистів гинуть. У профільтрованій воді менше механічних забруднювачів і хлору, вона прозоріша і смачніша. Можна користуватися також фасованою водою в бутлях.
Д/З. вивчити опорний конспект, виконати ситуаційні завдання
Що порадите підліткам у наведених ситуаціях? Як діятимете ви?
1. Підлітки п’ють воду з водойми біля поля.
2. На підприємстві сталася аварія, річка поблизу населеного пункту забруднена. Але хлопці будь-що-будь вирішили купатися.
3. Дівчата вирішили готувати їжу, але не звернули уваги, що з крана тече вода жовтуватого кольору.
4. Після аварійного викиду стічних вод у водоймі багато риби спливло на поверхню. Компанія підлітків вирішила зварити юшку із цієї риби.
Комментарии
Отправить комментарий