Біологія 5 к-п, 09.11.21, урок №19
Урок №19
Тематичне оцінювання за темою «Адаптації».
11 клас
Варіант – 1
І рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
Закінчити речення
1.Пристосування споріднених організмів до різних умов існування – це …..
2.Структури або органи, адаптивне значення яких було втрачено у процесі еволюції, можуть залишатися у вигляді ….
Виберіть одну правильну відповідь
3.Який абіотичний фактор обмежує поширення життя в океані
а)атмосферний тиск; б)радіаційний фон;
в)освітленість; г)наявність мікроелементів;
4.Здатність наслідувати забарвлення та форму добре захищених організмів це:
а)мімікрія; б)демонстрація; в)криптизм; г)мімезія.
5.Стан організму, при якому відсутні помітні прояви життєдіяльності, називається:
а)анабіоз; б)фотоперіодизм; б)симбіоз; г)адаптація.
6.Яку екологічну групу складають мешканці Світового океану:
а)ксерофіти; б)гідробіонти; в)сукуленти; г)кріофіли.
ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 1,5 бала)
Виберіть правильні відповіді, може бути одна і більше.
7.Виберіть представників водного середовища існування:
8.Виділіть тварин – поліфагів:
а)панда; б)річковий рак; в)сіра ворона;
г)білий ведмідь; д)руда лісова мурашка;
ІІІ рівень (правильна відповідь – 2 бала)
9.Встановіть відповідність між середовищами життя та їхніми представниками
| Середовище існування |
| Представники |
1 | Грунтове | А | Аскарида, вухерерія, язикова мокриця |
2 | Наземно-повітряне | Б | Панцирні кліщі, вовчок, личинка хруща |
3 | Гостальне | В | Губки, форамініфери, червона водорість кораліна |
4 | Водне | Г | Жук чорнотілка, лисиця фенек, верблюжа колючка |
10. Перелічіть основні властивості адаптацій.
ІV рівень (правильна відповідь – 2 бали)
11.Що спільного та відмінного між паразитизмом і коменсалізмом?
Тематичне оцінювання за темою «Адаптації».
11 клас
Варіант –2
І рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
Закінчити речення
1.Спадково визначена здатність організмів до нових або змінених умов середовища – це ….
2.Явище повернення ознак притаманних предкам, називається ….
Виберіть одну правильну відповідь
3.Явище, коли забарвлення і поведінка тварин роблять їх помітними на тлі довкілля має назву …
а) а)мімікрія; б)демонстрація; в)криптизм; г)мімезія.
4.Визначте абіотичний екологічний фактор:
а)атмосферний тиск; б)вирубування лісів;
в)мутуалізм; г)конкуренція.
5.Мешканцями грунтів є :
а)ксерофіти; б)термофіли; в)гідробіонти; г)лишайники.
6.До складу нектону входять організми, які мешкають:
а)у товщі води; б)на поверхні грунту і в його товщі, на дні водойм;
в)здатні до активного пересування у товщі води; г)у повітрі.
ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 1,5 бала)
Виберіть правильні відповіді, може бути одна і більше.
7.Виберіть тварин, яким характерний пасивний шлях формування адаптацій до умов існування.
8.Виберіть екологічно непластичні види:
а)єнот-полоскун; б)коала; в)карась сріблястий;
г)гусениця метилика полікнеса; д)річковий рак.
ІІІ рівень (кожна правильна відповідь – 2 бала)
9.Встановіть відповідність між екологічними групами гідробіонтів і їхніми представниками
| Екологічні групи |
| Представники |
1 | Бентос | А | Клопи-водомірки, личинки комарів |
2 | Нектон | Б | Молюск дрейсена, губки |
3 | Перифітон | В | Форамініфери, коралові поліпи |
4 | Нейстон | Г | Кашалот, кальмари |
10.Які ви знаєте стратегії адаптацій організмів до середовища мешкання?
ІV рівень (правильна відповідь – 2 бали)
11.Поясніть у чому суть адаптивного компромісу?
Комментарии
Отправить комментарий