94 електромонтерів, 02.09.22

 02.09.22

Тема проограми: Репродукція та розвиток.

Тема уроку: Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. репродуктивне здоров’я

Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю

Порівняно з іншими ссавцями подібних розмірів потенційна швидкість розмноження людини є низькою. Більшість жінок не може народити впродовж життя більше 6-11 дітей, оскільки організм поступово руйнується від пологів. Але і ця потенційна плодючість упродовж тисячоліть не реалізовувалася через нестачу їжі та небезпечні умови.

2. Репродуктивне здоров’я

Репродуктивне здоров’я — це стан повного фізичного, розумового та соціального благополуччя, а не просто відсутність хвороб репродуктивної системи або порушення її функцій, тобто репродуктивне здоров’я означає можливість задовільної та безпечної здатності до відтворення. Протягом останніх десятиліть в Україні відбувається поступове скорочення середньої очікуваної тривалості життя за рахунок погіршення здоров’я, в тому числі репродуктивного. Наявне поєднання низького рівня народжуваності та високого рівня смертності.

Основними проблемами у сфері репродуктивного здоров’я є:

• материнська та малюкова смертність;

• високий рівень штучного переривання вагітності;

• значна кількість ускладнень під час вагітності та пологів;

• безплідність у чоловіків і жінок;

• поширення інфекцій, що передаються статевим шляхом, включаючи ВІЛ/СНІД;

• онкогінекологічна патологія.

До факторів, що впливають на репродуктивне здоров’я, належать:

• профілактична освіта (або неосвіченість);

• благополучна родина (або соціально неблагополучне оточення);

• здоровий спосіб життя (або шкідливі для здоров’я звички);

• спадкові захворювання;

• захворювання, що передаються статевим шляхом;

• профілактичні медичні огляди та лікування;

• безпечні умови життя, праці та відпочинку;

• смертність чоловіків репродуктивного віку, що перевищує таку в жінок;

• материнська та малюкова смертність;

• штучне переривання вагітності, що призводить до безплідності.

Шляхи та способи розв’язання проблеми погіршення репродуктивного здоров’я:

• поширення інформації про чинники, що шкодять репродуктивному здоров’ю;

• прагнення до здорового способу життя;

• забезпечення медико-соціальної підтримки молодих сімей;

• удосконалення системи планування сім’ї;

• поширення інформації щодо застосування засобів запобігання вагітності;

• забезпечення доступності медичних послуг щодо репродуктивного здоров’я для підлітків;

• впровадження новітніх технологій у надання медичної допомоги щодо народження дитини та ін.

3. Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом

Симптомами ЗПСШ є: незвичайні виділення зі статевих органів, свербіння та біль у статевих органах, сип або виразки на статевих органах та тілі, збільшення лімфатичних вузлів.

Профілактика та боротьба із захворюваннями, що передаються статевим шляхом:

• поширення інформації про ЗПСШ, їхні симптоми та способи лікування;

• дотримання інтимної гігієни;

• правильне і систематичне застосування презервативів;

• правильне застосування місцевих бактерицидних засобів та антисептиків, що знижують ризик зараження;

• періодичне обстеження у лікаря;

• спеціалізоване лікування в разі діагностування інфекції та повідомлення статевим партнерам про наявність захворювання;

• уникання безладних статевих зв’язків;

• статеве життя з постійним перевіреним партнером.

Так, здійснюється профілактичне обстеження на ЗПСШ працівників сфери обслуговування, харчування та дитячих закладів.

Незалежно від наявності неприємних відчуттів у статевих органах профілактичний огляд осіб, що ведуть статеве життя, рекомендовано двічі на рік, а також у разі випадкового статевого партнера, статевого насильства, зради постійного статевого партнера. Якщо ви помітили будь-які симптоми ЗПСШ, відвідайте лікаря в той же день або наступного дня.

Домашнє завдання: опрацювати конспект

Написаний конспект сфоторгафуйте і надішліть на електронну адресу oksana.mileva@ukr.net або на вайбер 0984585797 для перевірки

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Біологія, 3 курс, ДКР

біологія 5 к-п (26.10), 5 МСТУ урок №23

пекар 13 9 к-п